Välkommen till Liljeforsskolan

Liljeforsskolan är en kommunal grundskola. Vi har drygt 300 elever från förskoleklass till årskurs 5. På vårt fritidshem går eleverna från förskoleklass till årskurs 3.

Vårt mål är att alla elever ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling. Vår skola genomsyras av tydlig pedagogisk verksamhet med kompetent och engagerad personal. Lärarbehörigheten är mycket hög. Involverat i den ordinarie undervisningen genomförs olika projekt och studiebesök. Gäster och föreningar bjuds in med olika aktiviteter.

Vi arbetar för att alla barn ska känna sig trygga i skolan. Det är grunden för god inlärning. Vi har ett förebyggande kontinuerligt arbete. På kompislektionerna i klasserna görs relationsfrämjande övningar. Vidare finns en stödgrupp och ett elevhälsoteam.

Lokalerna är fräscha med olika rum som skapar möjligheter till att arbeta i mindre grupper. Skolgården är nyrenoverad med gott om plats för lek och spel. Skolan är belägen i ett stort grönområde.

Här kan du läsa om skolans regler kring foto och filmning Liljeforsskolan.pdf (PDF, 243 KB)

Uppdaterad: